Handels- og leveringsbetingelser

BESTILLING

Du kan bestille dine varer her i netbutikken, og samtidig vælge om du vil hente varerne i butikken eller modtage dem med posten.

Læg de varer du ønsker i indkøbskurven ved at klikke på køb knappen ved den enkelte vare. I din indkøbskurv kan du nu se dine valgte varer og evt. ændre antal eller slette en valgt vare. Hvis du ønsker at bestille varerne, klikker du på ”Gå til kassen”. Du kan betale pakken sikkert online ved at bruge dit kreditkort og modtage pakken med posten.

INDKØBSKURV

Når du ved en vare klikker på knappen "Køb", opdateres indkøbskurven automatisk, så du hele tiden har styr på, hvad du har købt samt det samlede beløb. Ønsker du at rette antal eller slette varer fra din indkøbskurv, kan du klikke på "vis indhold". Retter du f.eks. antal af en vare fra 1 til 2 stk., kan du klikke på "Opdater", hvorefter totalbeløbet bliver regnet ud efter det nye antal varer. Det samme gælder selvfølgelig, når du sletter varer fra indkøbskurven.

Når du er færdig med dine indkøb, vælger du "Til kassen" og følger instruktionerne på skærmen.

LEVERING OG BETALING

Betaling med kreditkort I vores netbutik kan du betale med Visa/Dankort, Visa. Vi tager ikke kortgebyrer. På denne side kan du læse om, hvordan du gør, når du ønsker at betale med kort.

Sådan gør du
Læg de varer du vil bestille i indkøbskurven og tryk "Til kassen". Derefter bliver du bedt om at indtaste navn, adresse, telefonnummer m.m. Indtast oplysningerne og tryk på "Næste side".

Ved betalingsform vælger du kreditkort.

Du kommer nu automatisk over på vores betalings-server (SSL-server - Secure Socket Layer), hvor du bliver bedt om at indtaste dit kortnummer samt udløbsdato. Kortnummeret, som står på forsiden af kortet, indtastes uden mellemrum. Eksempel: kortnr. 4500 0000 0000 0000 skal tastes 4500000000000000.

Udløbsdatoen finder du også på forsiden af kortet. Denne indtastes i de to "gyldig til" felter.

Herefter sendes disse informationer krypteret/kodet til PBS (Pengeinstitutternes Betalings Service), hvor kortets gyldighed kontrolleres.

Du skal være opmærksom på, at transaktionen kan tage op til 15 sekunder, og du må derfor IKKE lukke browseren.

Når dit kort er blevet kontrolleret hos PBS, modtager vi information om, hvorvidt transaktionen kunne godkendes eller ej. Kan transaktionen godkendes af PBS, vises det beløb, der trækkes på din konto, hvorefter du kan udskrive en ordrebekræftelse.

Kan transaktionen ikke godkendes af PBS, vises en side, hvorpå du kan vælge imellem at prøve igen, betale pr. efterkrav (intet hæves på kortet), eller at annullere ordren (intet hæves på kortet og ordren slettes).

SIKKERHEDEN VED BETALING

Når du betaler med kort i vores netbutik, bliver alle dine indtastede kortdata krypteret/kodet, når de videresendes til PBS - dette betyder at ingen kan "opsnappe" dine indtastede kortdata. Til disse

transaktioner benytter vi en PBS-godkendt SSL-løsning (SSL = Secure Socket Layer) til at kryptere/kode dine indtastede kortdata. Kryptering med SSL benyttes i langt de fleste danske netbutikker.

 

Mit kort bliver afvist
Bliver dit kort afvist, kan du vælge at prøve igen, betale pr. efterkrav eller annullere ordren. Afvises kortet gentagne gange, kan du kontakte os eller evt. dit pengeinstitut.

Hvornår trækkes pengene?
I henhold til gældende regler for betalingskort på internet trækkes pengene først fra din konto, når vi sender pakken fra os.

Fejl og problemer ved betaling
Opstår der nogen form for problemer, er du velkommen til at kontakte os på 9725 0900. 

FEJL OG MANGLER

Opdager du fejl eller mangler ved en vare, bør du hurtigst muligt returnere varen til os. Du har i følge købeloven pligt til at reagere, indenfor rimelig tid, efter at fejlen er opdaget.

Hos os har du selvfølgelig 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning på området.

Du skal blot returnere varen til os sammen med en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af fejlen. Du kan også henvende dig personligt i vores butik. Vi vil så snart vi modtager varen fra dig tage hånd om sagen og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet. 

Hvis du reklamere indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

FEJLLEVERING

Hvis den leverede vare ikke stemmer overens med den medfølgende faktura, skal du indenfor rimelig tid efter modtagelsen rette henvendelse til os. Du kan enten ringe på tlf. 9725 0900 eller sende en e-mail til os på adressen: info@havegiganten.dk

Hvis du vælger at e-maile, skal du huske at oplyse dit kundenummer, som står på fakturaen, samt beskrive uoverensstemmelsen mellem fakturaen og den faktiske leverance.

FORSENDELSE

Alle bestillinger fremsendes med GLS eller Danske Fragtmænd alt efter størrelse og vægt. Det betyder, at pakker afsendt fra os mandag-torsdag er fremme over hele landet næste dag - undtaget er dog Bornholm, hvor forsendelsen tager to dage.du skal forvente en leveringstid på ca. 1-4 arbejdsdage efter vi har registreret din betaling.

Fragtfrit leverede maskiner gælder kun brofaste øer og Jylland.

 

Portosatser Privat GLS

0-10 kg 70 kr

10-20 kg 110 kr

20-30 kg 180 kr

 

Portosatser pakkeshop GLS

0-10 kg 55 kr

10-20 kg 70 kr

 

Levering med fragtmand over 20kg

30-100 kg – 250 kr

100-500 kg – 600 kr

 

Vi levere kun til Danmark.

Der kan være særlige vilkår til ikke-brofaste øer. Kontakt os for yderligere information på 97250900 eller Info@havegiganten.dk

 

REKLAMATIONSRET

Beskadigelse/bortkomst

Skulle en forsendelse under transport fra os til dig lide skade eller bortkomme, påtager vi os hele risikoen. Vi betragter ikke varene leveret, før du modtager dem i hel og ubeskadiget stand.

Det betyder også, at du aldrig vil komme til at hæfte for varer, der er bortkommet under transport.

 

Hvad du skal gøre

Hvis du skulle være uheldig at modtage en pakke, der er beskadiget, bedes du straks gøre distributøren opmærksom på problemet. Har emballagen tegn på skade, når du modtager den, kan du åbne pakken i overværelse af fragtmanden.

Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, bedes du henvende dig på det lokale postkontor, som så kontakter os. Vi sørger for, at du som kunde bliver holdt skadesfri.

REKLAMATIONSRET 

Når du handler hos Havegiganten, har du som forbruger 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning på området, nærmere betegnet købelovens regler for varekøb.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Gem fakturaen som bevis. Hvis du skulle være uheldig, at en vare går i stykker, skal du blot returnere varen til os sammen med en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af fejlen.

Varen sendes til: Transportbuen 5 7400 Herning     

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også møde personligt op vores butik. Vi vil tage hånd om sagen, så snart vi modtager varen fra dig, og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet.

 

FORTRYDELSESRET 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@havegiganten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Traktor, rider, koste, plæneklippere, robotter, batteriprodukter, brændstof/olie, Zeroturn, fræsere,sneslynger og agrifab produkter. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500,-

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Transportbuen 5 

7400 Herning

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

PERSONDATAPOLITIK  [LMG1] 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

GLS

Danske fragtmænd

 

Personoplysningerne registreres hos Havegiganten A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på havegiganten.dk er Havegiganten A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@havegiganten.dk

 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: Kevin Jensen. Tlf. 97250900  Mail: info@havegiganten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til: Havegiganten

Adresse: Transportbuen 5

Postnr. og by: 7400 Herning

E-mail: Info@havegiganten.dk

Du kan hente Standard formularen her: Standarfortrydelsesformular

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.10.2019